Niestety sezon na jeżyny zbliża się ku końcowi – wykorzystajcie jeszcze przez chwilę ich wspaniałe właściwości! Bogate są one w błonnik, witaminę E, witaminy z grupy B, ale także wapń, magnez, fosfor.

Czy wiecie, że zawiera ona o wiele więcej witaminy C niż owoce cytrusowe? Warto włączyć je w dietę osób z zaburzeniami poziomu glukozy, gdyż działają regulująco. Jeżyny obniżają również poziom ciśnienia, pozytywnie wpływają na układ pokarmowy – przyspieszają metabolizm, są pomocne przy zwalczaniu biegunek.

Należy również pamiętać o bardzo silnych właściwościach antyoksydacyjnych jeżyn.

Teraz chciałam poczęstować Was przepisem na szybki deser jeżynowy

  • jogurt naturalny (kubek 150g)
  • szałwia hiszpańska (łyżeczka)
  • orzechy włoskie (5 sztuk)
  • jeżyny (80g)
  • miód pszczeli (1/2 łyżeczki)
  • płatki jaglane (1 łyżka)

W pucharku na przemian układaj jogurt z jeżynami i płatkami jaglanymi. Wierzch udekoruj owocami, orzechami i nasionami chia. Polej wszystko miodem! Smaczne? 🙂