Sezam – w tych małych ziarenkach tkwi wielka moc! W zależności od gatunku są białe, brązowe, czerwone, czarne. Wszystkie odmiany zawierają od 40 do 60% tłuszczu, są źródłem manganu, miedzi, magnezu, wapnia, fosforu, a także witamin A, D, E, K, kwasu foliowego, błonnika!

Regularne spożywanie sezamu zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwór jelita. Nasiona sezamu zawierają też niezbędne kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 oraz omega-9, co wiąże się z właściwościami antybakteryjnymi, przeciwzapalnymi i przeciwgrzybiczymi. Sezam można wykorzystywać w kuchni w różny sposób – jako dodatek do kanapek, koktajli, sałatek. Sezam w dodatku ma niski indeks glikemiczny!


sezamowe kulki dietetyk wroclaw

Przedstawiam Wam mój sposób na wykorzystanie go w całkiem smaczny sposób:

  • 100 g sezamu
  • 1,5 łyżki miodu

Sezam dokładnie wymieszaj z płynnym miodem. Połączone składniki wyłóż w małym naczyniu do zapiekania, następnie włóż do piekarnika o temperaturze 150 stopni na 5-6 minut. Po wyjęciu z piekarnika zaczekaj, aż sezam ostygnie i lekko stwardnieje. Wtedy uformuj kulki (jeżeli będą kleiły się do rąk zwilż je wodą). Następnie włóż je do lodówki aby stwardniały.

 

Smacznego!

Tutaj znajdziesz inny przepis z wykorzystaniem sezamu